DSpace Repository

Comprendemos Textos Narrativos

Show simple item record

dc.contributor.author Milla Rosas, Juan Damaso
dc.date.accessioned 2019-03-15T18:30:01Z
dc.date.available 2019-03-15T18:30:01Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://dspace.unitru.edu.pe/handle/UNITRU/12037
dc.description In the present design of learning activities in the area of communication for the 2nd grade of Primary Education called - "We understand Narrative Texts:" The Little Working Hen " Considering that we have the responsibility to offer students a life training, and know how to express their opinions and suggestions in a real situation. The area of communication allows children to express, understand and interpret various types of texts interacting with their peers and thus build their learning according to their pedagogical purposes In this paper I demonstrate strategies of the learning session of comprehension of narrative texts, with the main purpose of developing in the students an efficient and relevant management of the language to express, understand, process and produce messages. In this regard, in the development of communication skills, other languages and expressive nonverbal resources must be taken into account (gestural, corporal, graphic-plastic, sound, among others), as well as the management of information technologies and the communication. then I expose the theoretical and pedagogical underpinnings referred to the psych pedagogical principles, technical processes, media and materials for an integral learning. es_PE
dc.description.abstract En el presente diseño de actividades de aprendizaje en el área de comunicación para el 2°grado de Educación Primaria denominado – “Comprendemos Textos Narrativos: “La GallinitaTrabajadora” Considerando que tenemos la responsabilidad de ofrecer a los estudiantes una formación para la vida ,y sepan expresar sus opiniones y sugerencias frente a una situación real . El área de comunicación permite a los niños y niñas expresar, comprender e interpretar diversos tipos de textos interactuando con sus compañeros y así construir sus aprendizajes en función de sus propósitos pedagógicos En este trabajo demuestro estrategias de la sesión de aprendizaje de comprensión de textos narrativos , con finalidad principal de desarrollar en los estudiantes un manejo eficiente y pertinente de la lengua para expresarse, comprender, procesar y producir mensajes. En tal sentido en el desarrollo de las capacidades comunicativas deben tomarse en cuenta, además, otros lenguajes y recursos expresivos no verbales (gestuales, corporales, gráfico–plástico, sonoros, entre otros), así como el manejo de las tecnologías de la información y la comunicación. Luego expongo los sustentos teóricos y pedagógicos referidos a los principios psicopedagógicos procesos técnicas medios y materiales para un aprendizaje integral es_PE
dc.description.uri Trabajo de suficiencia profesional es_PE
dc.language.iso spa es_PE
dc.publisher Universidad Nacional de Trujillo es_PE
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess es_PE
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/ es_PE
dc.source Universidad Nacional de Trujillo es_PE
dc.source Repositorio institucional - UNITRU es_PE
dc.subject Educación es_PE
dc.subject Educación primaria es_PE
dc.subject Texto es_PE
dc.subject Compresión de textos es_PE
dc.subject Comunicación es_PE
dc.subject Capacidades comunicativas es_PE
dc.subject Aprendizaje es_PE
dc.title Comprendemos Textos Narrativos es_PE
dc.type info:eu-repo/semantics/other es_PE
thesis.degree.level Título Profesional es_PE
thesis.degree.name Licenciado en Educación Primaria es_PE
thesis.degree.discipline Educación Primaria es_PE
thesis.degree.grantor Universidad Nacional de Trujillo.Facultad de Educación y Ciencias de la Comunicación es_PE


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Search DSpace


Browse

My Account