DSpace Repository

Habilidades sociales de los docentes para mejorar la gestión educativa de la institución “Víctor Manuel Ciudad Ávila” del Puerto de Malabrigo, distrito de Rázuri – Ascope 2016

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chavez Alayo, Juan Antonio
dc.contributor.author Alva Muñoz, Miguel Angel
dc.date.accessioned 2019-07-01T21:03:31Z
dc.date.available 2019-07-01T21:03:31Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.unitru.edu.pe/handle/UNITRU/12969
dc.description ABSTRACT The objective of the research was to demonstrate that with the application of the Social Skills Program of teachers significantly improve the Educational Management of the Educative Institution "Víctor Manuel Ciudad Ávila" from the Port of Malabrigo, district of Rázuri - Ascope 2016. The research is quantitative, of pre - experimental design, with a non - probabilistic sample of twenty teachers, using the Hypothetical - Deductive method for its development, using a questionnaire with forty - five items. Chi Square was used (X2), to check the hypothesis, as well as the Pearson Correlation Coefficient, with a level of significance at 1% and a level of confidence at 99%. Significantly improved the Educational Management in the teachers of the I.E. "Víctor Manuel Ciudad Ávila" Malabrigo - Ascope 2016, advancing from the "MALO" level with an average score of 2.00 at the "GOOD" level with an average score of 54.00 points. In the Communication dimension, it was significantly improved by advancing from the "BAD" level with an average score of 19.00 points at the "GOOD" level with an average score of 55.00 points, and with an existing correlation of (0.75). In the Flexibility dimension, he progressed significantly from the "BAD" level with an average score of 19.00 at the "GOOD" level with 54.00 points, and with an existing correlation of (0.85). In the Teamwork dimension, he advanced from the "BAD" level with an average score of 22.00 at the "GOOD" level with an average score of 52.00 and with an existing correlation of (0.73). es_PE
dc.description.abstract RESUMEN La investigación tuvo como objetivo demostrar que con la aplicación del Programa Habilidades Sociales de los docentes mejoran significativamente la Gestión Educativa de la Institución Educativa “Víctor Manuel Ciudad Ávila” del Puerto de Malabrigo, distrito de Rázuri – Ascope 2016. La investigación es cuantitativa, de diseño pre – experimental, con Muestra No Probabilística de veinte docentes, empleándose para su desarrollo el método Hipotético – Deductivo, utilizando un cuestionario con cuarenta y cinco ítems. Se hizo uso de Chi Cuadrado (X2), para comprobar las hipótesis, así como del Coeficiente de Correlación de Pearson, con nivel de significancia al 1% y con nivel de confianza al 99%. Se mejoró significativamente la Gestión Educativa en los docentes de la I.E. “Víctor Manuel Ciudad Ávila” Malabrigo – Ascope 2016, al avanzar del nivel “MALO” con un puntaje promedio de 20.00 al nivel “BUENO” con un puntaje promedio de 54.00 puntos. En la dimensión Comunicación, se mejoró significativamente al avanzar del nivel “MALO” con puntaje promedio de 19.00 puntos al nivel “BUENO” con puntaje promedio de 55.00 puntos, y con una correlación existente de (0.75). En la dimensión Flexibilidad, avanzó significativamente del nivel “MALO” con puntaje promedio de 19.00 al nivel “BUENO” con 54.00 puntos, y con una correlación existente de (0.85). En la dimensión Trabajo en Equipo, avanzó del nivel “MALO” con puntaje promedio de 22.00 a nivel “BUENO” con puntaje promedio de 52.00 y con una correlación existente de (0.73). es_PE
dc.description.uri Tesis es_PE
dc.language.iso spa es_PE
dc.publisher Universidad Nacional de Trujillo es_PE
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess es_PE
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/ es_PE
dc.source Universidad Nacional de Trujillo es_PE
dc.source Repositorio institucional - UNITRU es_PE
dc.subject Habilidades sociales es_PE
dc.subject Comunicación es_PE
dc.subject Flexibilidad y trabajo en equipo es_PE
dc.subject Gestión educativa es_PE
dc.title Habilidades sociales de los docentes para mejorar la gestión educativa de la institución “Víctor Manuel Ciudad Ávila” del Puerto de Malabrigo, distrito de Rázuri – Ascope 2016 es_PE
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es_PE
thesis.degree.level Maestría es_PE
thesis.degree.name Maestro en Educación es_PE
thesis.degree.discipline Maestría en Educación mención Gestión Educativa y Desarrollo Regional es_PE
thesis.degree.grantor Universidad Nacional de Trujillo.Escuela de Posgrado es_PE


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Search DSpace


Browse

My Account