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Juguemos con rimas

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dc.contributor.author Esteves Ocón, Carmen Del Rosario
dc.date.accessioned 2019-09-11T00:31:42Z
dc.date.available 2019-09-11T00:31:42Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.unitru.edu.pe/handle/UNITRU/13534
dc.description This demonstration learning session "Let's play with rhymes" for boys and girls of 05 years on initial education level of regular basic education has as it’s learning purposes the development of "Communicates orally in their mother tongue" combining skills such as : Obtaining information from the oral text, Inferring and interpreting information from the oral text. Adapts, organizes and develops the text in a coherent and cohesive way, Uses nonverbal and paraverbal resources strategically, interacts strategically with different interlocutors and also reflects and evaluates the form, the content and context of the oral text. It also responds to the performance “Participate in conversations, dialogues or listen to stories, legends, rhymes, riddles and other stories of the oral tradition. Waits for their turn to speak, listens while the interlocutor speaks, asks and answers about what is interested in knowing or what has not been understood with the intention of obtaining information”. Therefore, it assumes a socioconstructivist pedagogical position within the framework of the competency curriculum, is made with the didactic processes of the Communication area according to the Textual Communicative approach and is oriented with the formative evaluation within the intercultural humanistic educational paradigm that fosters the Peruvian State. es_PE
dc.description.abstract La presente sesión demostrativa de aprendizaje “Juguemos con rimas” para niños y niñas de 05 años del nivel de educación inicial de la Educación Básica Regular tiene como propósitos de aprendizaje el desarrollo de la competencia “Se comunica oralmente en su lengua materna” combinando capacidades como: Obtiene información del texto oral, Infiere e interpreta información del texto oral, Adecúa, organiza y desarrolla el texto de forma coherente y cohesionada, Utiliza recursos no verbales y paraverbales de forma estratégica, Interactúa estratégicamente con distintos interlocutores y Reflexiona y evalúa la forma, el contenido y contexto del texto oral. Responde asimismo al desempeño “Participa en conversaciones, diálogos o escucha cuentos, leyendas, rimas, adivinanzas y otros relatos de la tradición oral. Espera su turno para hablar, escucha mientras su interlocutor habla, pregunta y responde sobre lo que le interesa saber o lo que no ha comprendido con la intención de obtener información”. Consiguientemente, asume una posición pedagógica socioconstructivista en el marco del currículo por competencias, se configura con los procesos didácticos del área Comunicación de acuerdo al enfoque Comunicativo Textual y se orienta con la evaluación formativa dentro el paradigma educativo humanista intercultural que fomenta el Estado Peruano. es_PE
dc.description.uri Trabajo de suficiencia profesional es_PE
dc.language.iso spa es_PE
dc.publisher Universidad Nacional de Trujillo es_PE
dc.relation.ispartofseries TSPEDC-I/ 2019/ 005;
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess es_PE
dc.rights.uri ttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/ es_PE
dc.source Universidad Nacional de Trujillo es_PE
dc.source Repositorio institucional - UNITRU; es_PE
dc.subject Educación, es_PE
dc.subject Comunicación es_PE
dc.subject Rimas es_PE
dc.title Juguemos con rimas es_PE
dc.type info:eu-repo/semantics/other es_PE
thesis.degree.level Título Profesional es_PE
thesis.degree.name Licenciado en Educación Inicial es_PE
thesis.degree.grantor Universidad Nacional de Trujillo.Facultad de Educación y Ciencias de la Comunicación es_PE


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