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dc.contributor.advisorCastillo Vereau, Dolores Esmilda
dc.contributor.authorCarbonell Acosta, Betzabel Abigail
dc.contributor.authorVilchez Polo, Lesly Veronica
dc.date.accessioned2019-09-13T22:15:28Z
dc.date.available2019-09-13T22:15:28Z
dc.date.issued2016-06-09
dc.identifier.urihttp://dspace.unitru.edu.pe/handle/UNITRU/13646
dc.descriptionThis research paper is quantitative, descriptive, co relational and cross sectional. It was developed at Leoncio Prado Hospital of Huamachuco, in Sanchez Carrion province; with the purpose of establishing the relationship between the quality of service in health care and the satisfaction in hospitalized pregnant and postpartum women. The sample size consisted on 104 pregnant and 104 pospartum women; the data collection consisted on surveys about the quality of service of the gynecology and obstetrics areas. The information was processed and analyzed using the statistic tests of chi square. It concluded that: the forty per cent of pregnant and postpartum women reported bad quality of service in health care, thirty five per cent; regular quality and the twenty five percent reported a good service quality. The fifty eight percent of pregnant and postpartum women showed dissatisfaction with the health service and only the forty two percent is satisfied with service received. There is a meaningful relationship between the quality of service in health care and the satisfaction with the service received of pregnant and postpartum women at Leoncio Prado Hospital in Huamachuco.es_PE
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación es cuantitativo, descriptivo correlacional de corte transversal. Se realizó en el hospital Leoncio prado de Huamachuco, provincia de Sánchez Carrión, con el propósito de establecer la relación entre la calidad de atención de salud y la satisfacción de gestantes y puérperas hospitalizadas. La muestra fue de 104 gestantes y 104 puérperas, la recolección de datos se realizó mediante encuestas sobre calidad de atención del servicio de ginecología y obstetricia. La información fue procesada y analizada mediante las pruebas estadísticas de chi-cuadrado. Se llegó a la siguiente conclusión: el 40 por ciento de gestantes y puérperas refirió mala calidad de atención de salud, el 35 por ciento regular calidad y el 25 por ciento refieren una buena calidad de atención. El 58 por ciento de gestantes y puérperas demostraron insatisfacción con la atención de salud y solo el 42 por ciento se encuentra satisfecha con la atención recibida. Existe una relación significativa entre la calidad de atención en salud y la satisfacción de la atención de gestantes y puérperas del Hospital Leoncio Prado de Huamachuco.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de Trujilloes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.sourceUniversidad Nacional de Trujilloes_PE
dc.sourceRepositorio institucional - UNITRUes_PE
dc.subjectcalidades_PE
dc.subjectsatisfacciónes_PE
dc.subjectatención en saludes_PE
dc.titleCalidad de atención de salud y satisfacción en gestantes y puerperas del Hospital Leoncio Prado De Huamachucoes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.levelBachilleres_PE
thesis.degree.nameLic. en Enfermeríaes_PE
thesis.degree.disciplineEnfermera (o)es_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de Trujillo. Facultad de enfermeríaes_PE


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