Vilca Tantapoma, Manuel EduardoReyes Gil, Analí Rosmery1/19/20181/19/20182017https://hdl.handle.net/20.500.14414/9522The present research was developed with the purpose of demonstrating that through the Management of Personal Branding in Digital Social Media will improve the Positioning of Students of the IX cycle of the Professional School of Administration of the National University of Trujillo I semester 2017, since professionals are developing in an increasingly competitive and demanding market. The research problem is related to the following question: How the Management of Personal Branding in digital social media improves the positioning of students of the IX cycle of the Professional School of Administration of the National University of Trujillo I semester 2017? The study population consists of 100 students, from which a non-probabilistic sample of 40 students was established, of which 20 are on the morning shift and 20 on the afternoon shift. For the present investigation the descriptive design was used, as well as the inductive and deductive method, and finally the following investigation techniques were applied: Observation and the survey. The research resulted in the students of the IX cycle of the Professional School of Administration of the National University of Trujillo I semester 2017, do not have a personal brand defined by it have to develop their personal branding plan, to differentiate their work and be unique in what they do best to achieve position in the labor market.El presente trabajo de investigación se elaboró con la finalidad de demostrar que mediante la Gestión de Branding Personal en los Medios Sociales Digitales permitirá mejorar el Posicionamiento de los Estudiantes del IX ciclo de la Escuela Profesional de Administración de la Universidad Nacional de Trujillo I semestre 2017, puesto que los profesionales se vienen desarrollando en un mercado cada vez más competitivo y exigente. El problema de investigación está referido a la siguiente interrogante: ¿Cómo la Gestión de Branding Personal en los medios sociales digitales mejora el posicionamiento de los estudiantes Del IX ciclo de la Escuela Profesional de Administración de la Universidad Nacional de Trujillo I semestre 2017? La población objeto de estudio está conformada por 100 alumnos, del cual se estableció una muestra no probabilística de 40 Alumnos, de los cuales 20 son del turno de la mañana y 20 del turno de la Tarde. Para la presente investigación se utilizó el diseño descriptivo, así como el método inductivo y deductivo, y por último se aplicó las siguientes técnicas de investigación: La observación y la encuesta. La investigación dio como resultado que los estudiantes del IX ciclo de la Escuela Profesional de Administración de la Universidad Nacional de Trujillo I semestre 2017, no tienen una marca personal definida por ello tienen que desarrollar su plan de marca personal, para diferenciar su trabajo y ser únicos en aquello que mejor hacen para lograr posicionarse en el mercado laboral.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessMedio social digitalPosicionamientoGestion de branding personalBranding personalAdministraciónGestión de branding personal en los medios sociales digitales para mejorar el posicionamiento de los estudiantes del IX ciclo de la escuela profesional de administración de la Universidad Nacional de Trujillo I semestre 2017info:eu-repo/semantics/bachelorThesis