Amay Sanchez, Luisa Yuliana11/22/201911/22/20192019https://hdl.handle.net/20.500.14414/15122The learning session entitled "We dramatized a tale: Party in the sky", was developed in the area of communication, taking into account the competence is expressed orally in their mother tongue, getting children to use gestures and make body movements that emphasize what it says, maintaining eye contact with their interlocutors. Also, they use their voice to convey emotions, characterize characters and give clarify to what it says._x000D_ The proposal has taken into account the pedagogical and didactic processes of the area, as well as the guidelines provided by the Ministry of Education for the development of competences, from a formative approach; the same that are constituted in both the theoretical and pedagogical foundation of the work._x000D_ The session has been planned considering the communicative approach of the area, its pedagogical processes such as motivation, exploration of knowledge, problematization, management and accompaniment, evaluation and transfer; in the didactic processes of the area has been planned strategies so that the child expressed orally before, during and after the experience lived.La sesión de aprendizaje titulada “Dramatizamos un cuento: Fiesta en el cielo”, fue desarrollada en el área de comunicación, teniendo en cuenta la competencia se expresa oralmente en su lengua materna, logrando que los niños empleen gestos y realicen movimientos corporales que enfatizan lo que dice, manteniendo contacto visual con sus interlocutores. Además, que usen su voz para transmitir emociones, caracterizar personajes y dar claridad a lo que dice_x000D_ En la propuesta se ha tomado en cuenta los procesos pedagógicos y didácticos del área, así como las orientaciones brindadas por el Ministerio de Educación para el desarrollo de competencias, desde un enfoque de evaluación formativa; las mismas que se constituyen en el fundamento tanto teórico como pedagógico del trabajo._x000D_ Se ha planificado la sesión considerando el enfoque comunicativo del área, sus procesos pedagógicos como la motivación, la exploración de saberes, problematización, gestión y acompañamiento, evaluación y transferencia; en los procesos didácticos del área se ha previsto estrategias para que el niño se exprese oralmente antes, durante y después de la experiencia vivida.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessEducaciónComunicaciónLiteraturaCuentoDramatizamos un cuento, fiesta en el cieloinfo:eu-repo/semantics/other