Silva Mercado, Yaneth YackelineReyes Espejo, Yackelyn Yessenia2/5/2020 12/5/2020 12020https://hdl.handle.net/20.500.14414/15810The hereby descriptive research considers the importance of multisensory stimulation in young children between 0 to 2 years old for the improvement of learning and the maximum development of their competences. In the theoretical framework of this piece of work, a series of activities and suitable materials to conduct the multisensory stimulation will be presented. The objective of this investigation is to strengthen the multisensory stimulation in infants throughout the elaboration of a manual with a variety of materials that will allow to develop students’ different intelligences, autonomy, self-esteem, and potentials, what lead us to redefine our pedagogical action in terms of students’ learning necessities. It proposes a manual of educational materials considered for the multisensory stimulation, highlighting the importance of working with infants under two years old. This is a basic investigation whose type of study in bibliographic. In this investigation, books, thesis, guides, internet and magazines were used.El presente trabajo de investigación descritptivo considera la importancia de la estimulación multisensorial en niños menores de 0 a 2 años para la mejora de los aprendizajes y el máximo desarrollo de sus capacidades. En el marco teórico del trabajo se presentará una serie de actividades y materiales adecuados para llevar a cabo la estimulación multisensorial. El objetivo de la presente investigación es fortalecer la estimulación multisensorial en los infantes mediante la elaboración de un manual con diversos materiales que van a permitir desarrollar en los estudiantes las diferentes inteligencias, la autonomía, la autoestima y el desarrollo de sus potencialidades, lo cual nos lleva a redefinir nuestra acción pedagógica en función a las necesidades de aprendizajes de los estudiantes. Propone un manual de materiales didáctios que son considerados para la estimulación multisensorial poniendo de manifiesto su importancia en el trabajo con infantes menores de a 2 años. La investigación es básica, cuyo tipo de estudio es bibliográfico. En dicha investigación se utilizó libros, tesis, guías, internet, revistasspainfo:eu-repo/semantics/openAccessEducaciónEstimulación tempranaDesarrollo infantilManual de materiales didácticos para la estimulación multisensorial en infantes de 0 a 2 años, 2019info:eu-repo/semantics/other