Alcántara Esquivel, Esther Sonia11/11/201911/11/20192019https://hdl.handle.net/20.500.14414/14954The session entitled “We write accounts with images”, was developed in the area of Communication, taking into account the competence writes various types of texts in their mother tongue, from the necessary resource as the ability to organize and develop ideas in a coherent and cohesive way, it has been possible to achieve in students the performance Write texts in a coherent and cohesive way. Sort the ideas around a topic and develop them to expand the information, without contradictions, unnecessary repetitions or digressions. It establishes relationships between ideas, as addition, cause effect and consequence, through some referents and connectors. It incorporates a vocabulary that includes synonyms and some terms of the fields of knowledge._x000D_ In the course of the session, motivational and challenging activities were applied that encouraged children to write a story through images related to the theme of the environment, organizing their ideas in a coherent and cohesive way, taking into account appropriate link connectors, spelling resources. and grammatical._x000D_ The pedagogical processes such as motivation and exploration of previous knowledge, problematization, construction of learning and information processing, evaluation and transfer in the didactic processes of the area were taken into account._x000D_ The learning strategies were consistent with the interests and needs of fourth grade students in primary education.La sesión titulada Escribimos cuentos con imágenes, fue desarrollada en el área de Comunicación, teniendo en cuenta la competencia escribe diversos tipos de textos en su lengua materna, a partir del recurso necesario como la capacidad organiza y desarrolla las ideas de forma coherente y cohesionada, se ha podido lograr en los alumnos el desempeño Escribe textos de forma coherente y cohesionada. Ordena las ideas en torno a un tema y las desarrolla para ampliar la información, sin contradicciones, reiteraciones innecesarias o digresiones. Establece relaciones entre las ideas, como adición, causa efecto y consecuencia, a través de algunos referentes y conectores. Incorpora un vocabulario que incluye sinónimos y algunos términos propios de los campos del saber. En el desarrollo de la sesión se aplicó actividades motivadoras y retadoras que fomentaron a que los niños y niñas escriban un cuento mediante imágenes en torno al tema del medio ambiente organizando sus ideas de forma coherente y cohesionada teniendo en cuenta conectores de enlace adecuadamente, recursos ortográficos y gramaticales. Se tuvo en cuenta los procesos pedagógicos como la motivación y exploración de saberes previos, problematización, construcción del aprendizaje y procesamiento de la información, evaluación y transferencia en los procesos didácticos del área. Las estrategias de aprendizaje fueron acordes a los intereses y necesidades de los estudiantes de cuarto grado de educación primaria.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessEducaciónEducación primariaComunicaciónLiteraturaCuentosEscribimos cuentos con imágenesinfo:eu-repo/semantics/other