Quipuscoa Silvestre, ManuelMendoza Ortiz, Tamara ElianaVilchez Medina, Jessica Irene11/8/201711/8/20172017https://hdl.handle.net/20.500.14414/9092The present work of investigation had for principal aim determine in what measure the application of didactic strategies of Sole improves satisfactorily in the reading comprehension in the students of fourth degree of primary of the educational experimental Institution "Rafael Narváez Cadenillas", Trujillo - 2016._x000D_ The study realized with a sample population of 56 students of 4 ° degree, being the section "A" the group control and "B" the experimental group shaped by 28 students each of them. There was in use the type of applied investigation, using the quasiexperimental design; since instrument of compilation of information used a test of reading comprehension: Demonstrating what we know. The results of the investigation determined that the application of the didactic strategies of I Occurred it improved significantly in the reading comprehension in the students of group experimentalEl presente trabajo de investigación tuvo por objetivo principal determinar en qué medida la aplicación de estrategias didácticas de Solé mejora satisfactoriamente la comprensión lectora en los estudiantes del cuarto grado de primaria de la Institución educativa experimental “Rafael Narváez Cadenillas”, Trujillo – 2016._x000D_ El estudio se realizó con una población muestral de 56 estudiantes del 4° grado, siendo la sección “A” el grupo control y “B” el grupo experimental, conformado por 28 estudiantes cada una de ellas. Se utilizó el tipo de investigación aplicada, empleando el diseño cuasiexperimental; como instrumento de recolección de datos se empleó una prueba de comprensión lectora: Demostrando lo que sabemos. Los resultados de la investigación determinaron que la aplicación de las estrategias didácticas de Solé mejoró significativamente en la comprensión lectora en los estudiantes del grupo experimental.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessComprensión lectora, Educación, Estrategias didácticas, Educación PrimariaAplicación de Estrategias Didácticas de Solé para mejorar la Comprensión Lectora en los estudiantes de cuarto grado de Primaria Institución Educativa Experimental “Rafael Narváez Cadenillas” – Trujillo, 2016info:eu-repo/semantics/bachelorThesis