Rodríguez Sánchez, Silvia VerónicaArias Escajadillo, María SaritaMaldonado Zumaran, Alexandra Ximena04/12/202304/12/20232019https://hdl.handle.net/20.500.14414/16644The present research titled: Influence of an extracurricular course in the English performance of English of Languages first year students at the National University of Trujillo in 2018 had as main objective to determine the influence of the extracurricular course in the academic performance of English of the first year students at UNT 2018. Likewise, it emphasizes the need to have an English workshop to reinforce student learning and / or take a course in parallel with the classes taught at the University to improve their performance in English. A quasi-experimental design was applied in which 35 students from the National University of Trujillo participated, who were divided into two groups: a control group consisting of 18 students and an experimental group consisting of 17 students. A pre-test and a post-test in both groups were considered asinstrumentsto determine their academic performance and Student´s “T” statistic test was also applied to determine if there was a significant relationship between the development of an extracurricular course and academic performance of the students; which was evidenced in the results obtained. However, we believe that it would be important to design a workshop with a longer duration and continue researching on the subject.El presente trabajo de investigación denominado: Influencia de la formación extracurricular en el rendimiento académico de inglés de los alumnos del primer año de idiomas de la Universidad Nacional de Trujillo en el año 2018 tuvo como principal objetivo determinar si existe influencia de la formación extracurricular en el rendimiento académico de Inglés de los alumnos de primer año de Idiomas de la UNT 2018. Así mismo, hizo énfasis en la necesidad de contar con un taller de inglés para reforzar el aprendizaje del estudiante y/o llevar un curso en paralelo con las clases impartidas en la Universidad para mejorar su desempeño en inglés. Se aplicó un diseño cuasi-experimental en el cual participaron 35 alumnos de primer año de idiomas de la Universidad Nacional de Trujillo, quienes fueron divididos en dos grupos: un grupo control conformado por 18 alumnos y un grupo experimental conformado por 17 alumnos. Se utilizó como instrumentos un pre test y un post test en ambos grupos para determinar el rendimiento académico en los mismos y también se aplicó la prueba estadística “T” de Student para determinar si existe una relación significativa entre el desarrollo de un curso extracurricular y el rendimiento académico de los alumnos; lo cual sí se evidenció en los resultados obtenidos. Sin embargo consideramos que sería importante realizar un taller de una mayor duración y seguir investigando sobre el tema.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessEducaciónEducación secundariaEnseñanza de idiomasInglesInfluencia de la formación extracurricular en el rendimiento académico de Inglés de 1° año de Idiomas, UNT, Trujillo, 2018info:eu-repo/semantics/bachelorThesis