Mendez Rojas, Zulema Maritza2023-04-172023-04-172018https://hdl.handle.net/20.500.14414/16764Childhood is a fundamental stage, in which the foundations for the development of every person are lay; it's time to be, do and discover the meaning of the world. This conviction leads us to foster experiences that contribute to the integral development of our children by giving them the possibility of existing as unique, competent and innate people to learn. Our work as teachers will be to accompany you on the tour with a warm, attentive and respectful look. To do this, we will provide you with the necessary conditions that allow you to grow safely, develop your skills and achieve your skills. The purpose is for each of our children, using their innate abilities, to develop skills that will help them learn and continue to learn; to think autonomously, critically and responsiblely, as well as to contribute to a training that allows you to know, understand and act with security and responsibility in the world that touches you to live. Children look around curiously, willing to explore and research, enjoying their discoveries, whatever context, no matter what they have or lack in their surroundings. children know and learn about the world around them. There is no doubt that research experiences, spontaneous or guided, are an opportunity to obtain information, to experiment with trial and error, and to discover and nurture the scientific spirit that motivates us to imagine, investigate and become aware of the natural world. Therefore, we must set ourselves the objective of accompanying our children in their experiences, creating the necessary conditions to promote harmonious development that allows them to grow and learn.La infancia es una etapa fundamental, en ella se sientan las bases para el desarrollo de toda persona; es el tiempo para ser, hacer y descubrir el sentido del mundo. Esta convicción nos conduce a favorecer experiencias que contribuyan al desarrollo integral de nuestros niños dándoles la posibilidad de existir como personas únicas, competentes y con capacidades innatas para aprender. Nuestra labor como docentes será acompañarlos en el recorrido con una mirada cálida, atenta y respetuosa. Para ello, les brindaremos las condiciones necesarias que les permitan crecer con seguridad, desarrollar sus capacidades y lograr sus competencias. El propósito es que cada uno de nuestros niños, usando sus capacidades innatas, desarrolle habilidades que le sirvan para aprender y seguir aprendiendo; para pensar de manera autónoma, crítica y responsable, así como contribuir a una formación que le permita conocer, comprender y actuar con seguridad y responsabilidad en el mundo que le toque vivir. Los niños miren a su alrededor con curiosidad, dispuestos a explorar y a investigar, disfrutando de sus descubrimientos, sea en el contexto que sea, más allá de lo que tengan o les falte en su entorno. los niños conocen y aprenden sobre el mundo que les rodea. No cabe duda que las experiencias de indagación, espontáneas o guiadas, constituyen una oportunidad de obtener información, de experimentar con el ensayo y el error, y de descubrir y alimentar el espíritu científico que nos motiva a imaginar, investigar y sensibilizarnos con el mundo natural. Por lo tanto, debemos plantearnos el objetivo de acompañar a nuestros niños en sus vivencias, creando las condiciones necesarias para favorecer un desarrollo armonioso que les permita crecer y aprender.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessEducaciónEducación inicialInvestigaciónAnimalAprendizajeTiernos o feroces animalesinfo:eu-repo/semantics/other