Celina Elizabeth Rodríguez MiñanoCaipo Ruiz, Santos NicanorLaiza Mendoza, Miriam Mileidy2017-01-202017-01-202013https://hdl.handle.net/20.500.14414/5768This research is a descriptive - cross sectional correlation was conducted with students of the nursing career (last year), with the objective of determining the relationship between the level of satisfaction on learning assessment and academic factors: weighted average, rather of origin, type of tuition, residence time of (the) students in the nursing career at the School of Nursing at the Universidad Nacional de Trujillo 2012. The conclusions were arrived were: 1. The level of satisfaction with the assessment is mostly rated as satisfactory (45.0%), 33.6% dissatisfied. It should be noted that 10% are not satisfied and 11.4% very satisfied. 2. The weighted average is half rated highest percentage (65%), 33.6% regular and only 1.4% is high. On the place of origin for 59.3% of Trujillo, Huamachuco el22.9% and 17.9% of Jequetepeque Valley. The type is regular Registration mostly (78.6%) and 21.4% special. In relation to the time spent in accordance with the provisions of the 78.6% and more than expected 21.4%. 3. There is a highly significant relationship between the level of satisfaction on learning assessment and academic factors: weighted average, place of origin, type of registration, residence time of (the) students in the nursing career.La presente investigación de tipo descriptivo – correlacional de corte transversal se realizó con las estudiantes de la carrera de enfermería (último año), con el objetivo de determinar la relación entre el nivel de satisfacción sobre evaluación del aprendizaje y factores académicos: promedio ponderado, lugar de procedencia, tipo de matrícula, tiempo de permanencia de las (los) estudiantes de la carrera de enfermería de la Facultad de Enfermería de la Universidad Nacional de Trujillo 2012. Las conclusiones a las que se arribaron fueron las siguientes: 1. El nivel de satisfacción con respecto a la evaluación es mayormente calificado como satisfactorio (45.0%), el 33.6% poco satisfechos. Cabe resaltar que el 10% no está satisfecho y el 11.4% está muy satisfecho 2. El promedio ponderado es en mayor porcentaje calificado como medio (65%), el 33.6% regular y solo 1.4% es alto. Sobre el lugar de procedencia el 59.3% de Trujillo, el22.9% de Huamachuco y el 17.9% de Valle Jequetepeque. El Tipo de Matrícula es regular mayormente (78.6%) y especial el 21.4%. En relación al tiempo de permanencia de acuerdo a lo previsto el 78.6% y más de lo previsto el 21.4%. 3. Existe una relación altamente significativa entre el nivel de satisfacción sobre evaluación del aprendizaje y factores académicos: promedio ponderado, lugar de procedencia, tipo de matrícula, tiempo de permanencia de las (los)estudiantes de la carrera de enfermería.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessFiebres en niñosCreencias y costumbres en el cuidado materno a menores de 3 años con fiebre, centro de salud Sarín, Huamachuco 2012"info:eu-repo/semantics/bachelorThesis