Herrera Santisteban, Armando04/10/202304/10/20232019https://hdl.handle.net/20.500.14414/16545The Work of Professional Proficiency was entitled: System Linear equations with 2 variables whose development of the Learning Session, is based on the teaching of mathematics has made important the teaching and learning processes in different contents of the linear equations particularly in school situations, determining didactic conditions that allow improving teaching methods and content, ensuring that students evolve and can solve problems inside and outside the classroom. The third grade student learns to solve problems related to the relationships between very large or very small amounts, magnitudes or financial exchanges, translating them into numerical and operational expressions with rational or irrational numbers, scientific notation, intervals, and simple interest rates and compound. Evaluate whether these expressions meet the initial conditions of the problem. For the teaching of mathematics in students, individual and group work situations must be raised where in problems with numbers, they must use their knowledge and test their hypotheses, testing, discarding and retaking paths.El Trabajo de Suficiencia Profesional tuvo como t�tulo: Sistema de Ecuaciones lineales con 2 variables cuyo desarrollo de la Sesi�n de Aprendizaje, est� basada en la did�ctica de la matem�tica ha hecho importante los procesos de ense�anza y aprendizaje en diferentes contenidos de las ecuaciones lineales particularmente en situaciones escolares, determinando condiciones did�cticas que permiten mejorar los m�todos y los contenidos de ense�anza asegurando en los estudiantes evolucionen y puedan resolver problemas dentro y fuera del aula. El estudiante del Tercer grado de secundaria aprende a resolver problemas referidos a las relaciones entre cantidades muy grandes o muy peque�as, magnitudes o intercambios financieros, traduci�ndolas a expresiones num�ricas y operativas con n�meros racionales o irracionales, notaci�n cient�fica, intervalos, y tasas de inter�s simple y compuesto. Eval�a si estas expresiones cumplen con las condiciones iniciales del problema. Para la ense�anza de la matem�tica en los estudiantes se deben plantear situaciones de trabajos individuales y grupales donde en problemas con n�meros, deban utilizar sus conocimientos y poner a prueba sus hip�tesis, probando, desechando y retomando caminos.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessEducaci�nEducaci�n secundariaMatem�ticasAlgebraResoluci�n de problemasSistema de ecuaciones lineales con 2 variablesinfo:eu-repo/semantics/other