Oliver Linares, Domingo EstuardoNuñez Campos, Carmen Rosa2016-12-142016-12-142009https://hdl.handle.net/20.500.14414/5366the present investigation proposes a autoevaluation model and university accreditation in order to improve the academic quality and to make decisions in the academic processes and administrative, to obtain this is taken as study the Schools Academic Professional from Administration of the Department of Piura and as Cesar shows to the School of Pre degree of Administration of The University “Vallejo” of Piura. The used method was descriptive - the Explanatory one, using the Interviews, Surveys and consults to experts in accreditation and university autoevaluation. The results found in the institutional project define the general mission and strategies for their medium fulfillment in goals and objectives to and long term; in the academic community, I ooze main of the Professional Academic School are educational and the students actors of the educative process, for this settled down the standards of autoevaluation and accreditation of the professional race of the Academic School of The University “Cesar Vallejo” of Piura, the one that allowed to assure the academic quality in the professional academic formation, in the education processes learning, investigation, university extension and social projection, as well as the administrative, financial management and of resources of this Professional School, also that from them of the continuous improvement of the professional formation of the individual that takes it to become film star of sustainable development of the societyLa presente investigación propone un modelo de autoevaluación y acreditación universitaria a fin de mejorar la calidad académica y tomar decisiones en los procesos académicos y administrativo, para lograr esto se toma como estudio las Escuelas Académico- Profesional de Administración del Departamento de Piura y como muestra la Escuela de Pre grado de Administración de la Universidad “César Vallejo” de Piura. El método utilizado fue el descriptivo – Explicativo, utilizando las Entrevistas, Encuestas y consulta a expertos en acreditación y autoevaluación universitaria. Los resultados encontrados en el proyecto institucional definen la misión y las estrategias generales para su cumplimiento en metas y objetivos a mediano y largo plazo; en la comunidad académica, el insumo principal de la Escuela Académico Profesional son los docentes y estudiantes actores del proceso educativo, para esto se establecieron los estándares de autoevaluación y acreditación de la carrera profesional de la Escuela Académica de la Universidad “César Vallejo” de Piura, la que permitieron asegurar la calidad académica en la formación académica profesional, en los procesos de enseñanza aprendizaje, investigación, extensión universitaria y proyección social, así como la gestión administrativa, financiera y de recursos de dicha Escuela Profesional, asimismo que a partir de ellos se de la mejora continua de la formación profesional del individuo que lo lleve a convertirse en actor principal del desarrollo sostenible de la sociedadspainfo:eu-repo/semantics/openAccessAcreditación universitaria, Calidad académica, AutoevaluaciónLa autoevaluación y acreditación universitaria en la carrera profesional de la escuela de administración en la universidad "césar vallejo" de piurainfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis