Lavalle Dios, Pedro LuisZapata Periche, Simón2017-05-232017-05-232013-03-15https://hdl.handle.net/20.500.14414/7808The present basic research, seeks to determine whether the free of Income Tax of the marketing activities of goods and services that they perform the entities of the Armed Forces, which do not constitute the state's business; determines the compliance of their institutional goals and objectives. We worked with a descriptive of the type design quantitative, non-experimental, longitudinal retrospective, addressing each of the factors mentioned above, the budget was analyzed by sources of funding allocated by the Ministry of Economy and Finance to the entities of the Armed Forces during the period 2001 to 2010, synthesizing these allocations; as well as the variables that influence the compliance with the institutional goals and objectives. As a result, the need has been identified to improve the diagnosis of training needs in order to achieve the design of a strategy of customized training to run the resources allocated by the Ministry of Economy and Finance, as well as the recruitment and employment of the additional revenue (resources directly collected), with greater efficiency, effectiveness and transparency; as well as the negative influence in the media (equipment) that provides the entity to the administrative staff to develop their administrative work, the same that is directly related to the results and/or achievement of organizational goals and objectives.La presente investigación básica, pretende determinar si la inafectación del Impuesto a la Renta de las actividades de comercialización de bienes y servicios que realizan las entidades de las Fuerzas Armadas, que no conforman la actividad empresarial del estado; determina el cumplimiento de sus metas y objetivos institucionales. Se trabajó con un diseño descriptivo del tipo cuantitativo, no experimental, de corte longitudinal retrospectivo, abordando cada uno de los factores antes mencionados, se analizó el presupuesto por fuentes de financiamiento asignado por el Ministerio de Economía y Finanzas a las entidades de las Fuerzas Armadas durante el periodo 2001 al 2010, sintetizando dichas asignaciones; así como las variables que influyen en el cumplimiento de las metas y objetivos institucionales. Como resultado, se ha identificado la necesidad de mejorar el diagnóstico de las necesidades de capacitación a fin de lograr el diseño de una estrategia de capacitación personalizada para ejecutar los recursos asignados por el Ministerio de Economía y Finanzas, así como la captación y empleo de los ingresos adicionales (Recursos Directamente Recaudados), con una mayor eficiencia, eficacia y transparencia; así como la influencia negativa en los medios (equipamiento) que brinda la entidad al personal administrativo para desarrollar sus labores administrativas, la misma que se relaciona directamente en los resultados y/o consecución de las metas y objetivos institucionales.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessComercialización de bienes y servicios, Inafectación del Impuesto a la renta, Actividad empresarial del estadoInafectación del impuesto a la renta de las actividades de comercialización de las fuerzas armadas y el cumplimiento de sus metas y objetivos período 2001-2010info:eu-repo/semantics/masterThesis