Cruz Blas, Marilú RosarioGastelo Rodríguez, Jessenia GuadalupePretell García, Ruth Consuelo10/10/201910/10/20192019https://hdl.handle.net/20.500.14414/14588The present investigation has as definition to demonstrate to what extent the application of the VIAUKI program, based on the visual-auditory-kinesthetic model, improves the reading comprehension in the students of the fourth grade of primary of the Educational Institution N ° 80002 “Torres Araujo”-Trujillo, 2018_x000D_ The research is applied with a quasi-experimental design with an experimental group and a control group. This research meets a sample of studies of 32 students of the experimental group and 30 students of the control group._x000D_ The results obtained that the VIAUKI program, based on the visual-auditory-kinesthetic model significantly improved reading comprehension in the students of the fourth grade of the Educational Institution No. 80002 "Torres Araujo" -Trujillo, 2018La presente investigación tiene como finalidad demostrar en qué medida la aplicación del programa VIAUKI, basado en el modelo visual- auditivo- kinestésico, mejora la comprensión lectora en los estudiantes del cuarto grado de primaria de la Institución Educativa N° 80002 Torres Araujo -Trujillo, 2018_x000D_ La investigación es aplicada con diseño cuasi experimental con Grupo experimental y Grupo control. Esta investigación se desarrolló con una muestra de estudios a 32 estudiantes del grupo experimental y 30 estudiantes del grupo control._x000D_ Los resultados obtenidos demuestran que el programa VIAUKI, basado en el modelo visual-auditivo - kinestésico mejoró significativamente la comprensión lectora en los estudiantes del cuarto grado de primaria de la Institución Educativa N° 80002 Torres Araujo -Trujillo, 2018spainfo:eu-repo/semantics/openAccessEducaciónLecturaComprensión lectoraComunicaciónPrograma VIAUKI, basado en el modelo visual- auditivo- kinestésico, para mejorar la comprensión lectora en estudiantes de una Institución Educativa – Trujillo, 2018info:eu-repo/semantics/bachelorThesis