Chávez Garcia, Sally ChrisAley Real, Ada Modesta5/2/2023 15/2/2023 12021https://hdl.handle.net/20.500.14414/17219The work of professional sufficiency entitled "Development of oral expression through the narration of anecdotes" registers the foundation on which part of the practice of the educational process is developed with regard to the competence "Communicates orally in their mother tongue"; specifically in the educational institution N ° 88199 of the district of Pallasca, Ancash region. In the Peruvian educational system, oral expression is one of the most important components of the Communication Area, which also constitutes a substantial part of the entire educational process and is aimed at the student reaching the maximum of their communicative potentialities, considering that Adequate communication enables access to knowledge and opens the doors to their socializing and modifying process of their environment. It is in this context that we develop this learning session. For this, in addition to the experience itself, the field of documentary and theoretical research is used, in order to obtain valid and reliable information that supports the exercise of our pedagogical practice and actions aimed at developing meaningful learning in students, the same ones that should be the basis of their personal and social development. The work also allows access to conclusions that show the importance of knowledge of the aspects related to oral expression and its implication in the academic, personal and social development of the student and its consequent benefits.El trabajo de suficiencia profesional titulado “Desarrollo de la expresión oral mediante la narración de anécdotas” registra el fundamento sobre el que se desarrolla parte de la práctica del proceso educativo en lo concerniente a la competencia “Se comunica oralmente en su lengua materna”; específicamente en la institución educativa N° 88199 del distrito de Pallasca, región Ancash. En el sistema educativo peruano, la expresión oral es uno de los más importantes componentes del Área de Comunicación, la misma que también constituye parte sustancial de todo el proceso educativo y está orientada a que el estudiante alcance el máximo de sus potencialidades comunicativas, considerando que una adecuada comunicación posibilita el acceso al conocimiento y le abre las puertas a su proceso socializador y modificador de su entorno. Es en ese contexto en el que desarrollamos esta sesión de aprendizaje. Para ello, además de la propia experiencia, se recurre al ámbito de la investigación documental y teórica, con la finalidad de obtener información válida y confiable que sustente el ejercicio de nuestra práctica pedagógica y de las acciones encaminadas a desarrollar aprendizajes significativos en los estudiantes, los mismos que deben ser la base de su desarrollo personal y social. El trabajo también permite acceder a conclusiones que muestran la importancia del conocimiento de los aspectos relacionados a la expresión oral y su implicancia en el desarrollo académico, personal y social del estudiante y sus consecuentes beneficios.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessEducaciónEducación primariaComunicaciónNarraciónExpresión oralDesarrollo de la expresión oral mediante la narración de anécdotas Área: comunicacióninfo:eu-repo/semantics/other