Bayona Chunga, Francisca Milagros2020-02-112020-02-112020https://hdl.handle.net/20.500.14414/15909Education is the process of facilitating the learning of skills, values, beliefs and habits, demanding for them two groups of people, one group teaches or transfers said learning and the other one receives them. From that logic it becomes imperative to build a model of different techniques and means to transmit and receive Such learnings in the best possible way_x000D_ In this regard education is distinguished in informal and formal being the last one that is arranged by a series of standards of a community wants its apprentices to reach Peruvian education in that sense He has seen the need to standardize the learning of science through the area of science, technology and environment, which seeks to achieve an alphabetically scientific and investigative culture with a respect for nature and the surrounding environment but in a critical and innovative creative criterion for address the issue underlying ad day In this way, it is necessary to build a better quality of life_x000D_ In order to present this work whose purpose is to achieve knowledge of the main diseases of the organic and psychic nervous system as well as the effects they produce in secondary school students. in the consumption of drugs in the body they can thus take care of it and thus avoid damaging it with toxic or other substancesLa educación es el proceso de facilitar el aprendizaje de habilidades, valores, creencias y hábitos demandando para ello dos grupos de personas. Un grupo enseña o transfiere dichos aprendizajes y el otro los aprende o recibe. Desde esa lógica, se hace imperiosa la necesidad de construir o modelar diferentes técnicas y medios para transmitir y recibir tales aprendizajes de la mejor manera posible. En ese sentido, la educación se distingue en informal y formal; siendo esta última la que está reglada por una serie de estándares que una comunidad desea que sus aprendices alcancen. En ese sentido, la educación peruana ha visto la necesidad de estandarizar el aprendizaje de la ciencia a través del área de Ciencia, Tecnología y Ambiente. Con ello se busca conseguir una cultura alfabéticamente científica e investigativa con un respeto hacia la naturaleza y el entorno circundante; pero con un criterio creativo, crítico e innovador para así abordar la problemática que subyace en el día a día y así contribuir a mejorar la calidad de vida. _x000D_ En consecuencia, es menester presentar este trabajo cuyo propósito es lograr en los estudiantes de segundo de secundaria el conocimiento acerca de las principales enfermedades del sistema nervioso (de tipo orgánico y psíquico), así como también los efectos que producen el consumo de las drogas en el organismo, para de ese modo puedan cuidarlo y así evitar dañarlo con sustancias tóxicas o de otra índole.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessEnfermedadesDrogasSistema nervioso.Conocemos las principales enfermedades del sistema nerviosoinfo:eu-repo/semantics/other