Cruz Sipra, Steffany Katherine10/09/201910/09/20192019https://hdl.handle.net/20.500.14414/14576This piece of work to take the Proficiency exam entitled: “Inviting, accepting or declining an invitation will be done at “Rafael Narváez Cadenillas” School, located in the city of Trujillo. It was designed for the third-year students of secondary education. The objective of this work is to develop the linguistic competences in English language, which are necessary for the third-year students of “Rafael Narváez Cadenillas” school to make invitations and accept or decline them by using some colloquial expressions. To achieve this, the communicative method will be applied for students to develop their communicative skills in a real context. In addition, the teacher will provide students a prefer teaching environment in order to get meaningful learning by using pictures or didactic activities.El presente trabajo de suficiencia Profesional titulado: “Inviting, accepting or declining an invitation” se desarrollará en el Centro Educativo Experimental “Rafael Narváez Cadenillas”, ubicado en la ciudad de Trujillo y ha sido diseñado para los estudiantes de tercer año de Educación Secundaria. El diseño instruccional tiene como objetivo desarrollar en los estudiantes las competencias lingüísticas del idioma inglés, las cuales son necesarias para que los estudiantes puedan hacer invitaciones y a la vez aceptarlas o rechazarlas aplicando las expresiones correspondientes al lenguaje común para lo cual se hará uso del método comunicativo, que brinda a los estudiantes la oportunidad de desarrollar sus competencias comunicativas en un contexto real. Además, el profesor propicia un ambiente cómodo de enseñanza a fin de lograr un aprendizaje significativo mediante el uso de imágenes o actividades didácticas.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessIdioma InglésInvitaciónExpresionesMétodo comunicativoInviting, accepting or declining an invitationinfo:eu-repo/semantics/other