Aguilar Alameda, Carmen Rosa2023-05-042023-05-042020https://hdl.handle.net/20.500.14414/17276The present work of professional sufficiency has been designed for children of 4 years at the initial level, with the theme entitled “We know the family customs of our friends”, belonging to the Social Personnel area, which it has taken into account actions that children carry out on a daily basis with their families, both inside and outside their home, as well as the dialogue to express their family customs, to develop interaction skills with their peers, in the Social Personal area according to the competence: Coexists and participates democratically in the search for the common good benefition. To design this learning activity, the pedagogical processes, as well as the didactic processes of the Social Personnel area, has been taken into account, which will allow us to promote meaningful learning in our children. The strategies used have allowed the active children participation, as well as teamwork, individually, and permanent dialogue between all. It was sought during the development of the entire activity to maintain interest in our children, as well as the development of their critical thinking - reflective, authonomy, identify the usefulness of their learning.El presente trabajo de suficiencia profesional ha sido diseñado para niños/as de 4 años de edad del nivel inicial, con el tema titulado “Conocemos las costumbres de las familias de nuestros amigos”, perteneciente al área de Personal Social, para lo cual sea tenido en cuenta acciones que realizan los niños/as de forma cotidiana con sus familias, tanto dentro como fuera de su hogar, así como el diálogo para expresar sus costumbres familiares, para desarrollar competencias de interacción con sus compañeros, en el área Personal Social según la competencia: Convive y participa democráticamente en la búsqueda del bien común. Para diseñar esta actividad de aprendizaje se ha tenido en cuenta los procesos pedagógicos, así como los procesos didácticos del área de Personal Social, lo que nos permitirá promover aprendizajes significativos en nuestros niños/as. Las estrategias utilizadas han permitido la participación activa de los niños/as, así como el trabajo en equipo, de forma individual, y el diálogo permanente entre todos. Se buscó durante el desarrollo de toda la actividad mantener el interés en nuestros niños/as, así como el desarrollo de su pensamiento crítico – reflexivo, la autonomía, identificar la utilidad de su aprendizaje.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessEducaciónEducación inicialInteracción socialFamiliaNos interesamos por conocer las costumbres familiares de nuestros compañerosinfo:eu-repo/semantics/other