Ms. Santillán Salazar, RosarioAcevedo Paredes, Carmen VioletaSánchez Ballena, Janny Jessica2017-05-102017-05-102014-03-20https://hdl.handle.net/20.500.14414/7651The research was aimed at describing and analyzing the perceptions and feelings about alcohol consumption in Mine Engineering students at the National University of Trujillo Headquarters - Huamachuco. The method used was: descriptive - qualitative. The stage of research was the National University of Trujillo headquarters - Huamachuco, the study population consisted of students in Mining Engineering that met the criteria for inclusion. The number of participants were four, randomly selected. The information collected was analyzed by identifying four categories: Consumption of alcohol a problem for the society: violence - aggressiveness, negative attitudes - Theft, under performance: Decline of cognitive ability and irresponsibility, Dependence: illnesses and accidents and does not solve problems, Reasons that lead to consumption: Celebrations, social pressure, more freedom in the university - Migration, socialization; Self-control and Flings that wake up: Improves the expression - Loss of fear, Joy - Emotions, Freedom and loss of contact with reality. It is as well as university students perceive the consumption of alcohol as a problem for the society within which influenced by different Reasons that lead to consumption of the same in turn give rise to a number of feelings that can be slowed through the self-same consumer.La investigación tuvo como finalidad describir y analizar las percepciones y sentimientos sobre consumo de alcohol en estudiantes de Ingeniería Minas de la Universidad Nacional de Trujillo Sede– Huamachuco. El método utilizado fue: descriptivo – cualitativo. El escenario de investigación fue la Universidad Nacional de Trujillo sede – Huamachuco, la población en estudio estuvo constituida por estudiantes de Ingeniería de Minas que reunían los criterios de inclusión. El número de participantes fueron cuatro, seleccionados al azar. La información obtenida fue analizada identificando cuatro categorías: Consumo de alcohol un problema para la sociedad: Violencia – agresividad, Actitudes negativas - Robo, Bajo rendimiento: Disminución de la capacidad cognitiva e Irresponsabilidad, Dependencia: Enfermedades y Accidentes y No soluciona problemas, Razones que conllevan al consumo: Celebraciones, Presión social, Más libertad en la universidad - Migración, Socialización, Autocontrol, y Sentimientos que despiertan: Mejora la expresión - Perdida de miedo, Alegrías – Emociones, Libertad y Pérdida de contacto con la realidad. Es así como los estudiantes universitarios perciben el consumo de alcohol como un problema para la sociedad dentro del cual influyen diferentes razones que conllevan al consumo del mismo a su vez despiertan una serie de sentimientos que pueden ser frenados a través del autocontrol del mismo consumidor.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessSentimientos, Percepciones, Consumo de alcoholPercepción y sentimientos sobre consumo de alcohol en estudiantes de ingeniería de la UNIVERSIDAD NACIONAL DE TRUJILLOinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis