Jiménez Rodríguez, María ElenaOrtiz Guardia, Yereliz AndreaVelarde Montalvan, Milagros Thalia2019-08-092019-08-092019https://hdl.handle.net/20.500.14414/13318The purpose of the present investigation was to show how the Alin workshop helped to improve the eating habits in children of 4 years of the I.E.N° 215 – 2018._x000D_ The research is applied, it has an experimental design, was executed in a group of 28 children, to which a pre-test and post-test were applied._x000D_ The results of the pre-test of the experimental group indicated that 46.9% of chidren are at the beginning level, respect to the ignorance of foods that are nutritious when developing healthy habits; after the workshop “Alin” was applied, the 68.6 % obtained a level achieved, recognizing good eating habits._x000D_ To evaluate the workshop, we used a rating scale, which was used as our research instrument and it was applied to children of 4 years of the I.E.N°. 215, in order to measure their eating habits.La presente investigación tuvo como propósito demostrar en qué manera el taller Alin ayudó a mejorar los hábitos alimenticios en los niños y niñas de 4 años de la I.E. N° 215 – 2018._x000D_ La investigación es aplicada, de diseño experimental, fue ejecutada en un grupo de 28 niños, a los cuales se les aplico un pre-test y post-test._x000D_ Los resultados del pre – test del grupo experimental indicaron que el 46.9% de niños se encuentran en el nivel de inicio con respecto al desconocimiento de los alimentos que son nutritivos al desarrollar los hábitos saludables, después de haber aplicado el taller “Alin”; el 68.6% obtuvieron un nivel logrado reconociendo los buenos hábitos alimenticios._x000D_ Para evaluar el taller usamos una escala valorativa, la cual fue usada como nuestro instrumento de investigación y aplicada a los niños y niñas de 4 años de la I.E. N° 215, con la finalidad de medir sus hábitos alimenticios.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessEducaciónEducación inicialAlimentaciónSaludTaller alin para mejorar los hábitos de alimentación saludable en los niños de 4 años de la I.E. 215 – 2018info:eu-repo/semantics/bachelorThesis