Agreda Gamboa, Everson DavidLavado Gomez, Milagros StefanySanchez Carranza, Carlos Eduardo2019-10-232019-10-232019-10https://hdl.handle.net/20.500.14414/14795The development of this research work entitled “Redesign of business processes to streamline commercial management at Orbitum Net S.R.L. - Trujillo” consists of a proposal for a continuous process improvement solution, which allowed the streamlining of business operations with respect to administrative areas: Purchasing, Warehouse, Sales and Distribution. The research work was developed following the process management guidelines, so the Continuous Improvement Methodology was used, which consists of four phases: Identification of critical processes, Objectives and goals of process redesign, Innovation in redesign of processes and redesign of processes and design of new processes. The Research was Applied, Not Experimental - Descriptive because it was that type of study that sought to measure the degree of relationship between two or more concepts or variables; It was Prospective because it was a longitudinal study in the time that is designed and begins to be carried out in the present, but the data were analyzed after a certain time, in the future and it was Transversal because it was a study that was carried out with the data obtained in a punctual moment as the prevalence study. Among the results obtained is that: a current diagnosis of the company under study was carried out to make a study of its generalities and the current analysis of its business processes in the Commercial UEN, the redesign of the company's business processes was proposed under study and a subsequent diagnosis was made of the company under study to perceive the improvement of business processes in the Commercial UEN.El desarrollo del presente trabajo de investigación titulado “Rediseño de procesos de negocio para agilizar la gestión comercial en la empresa Orbitum Net S.R.L. - Trujillo” consta de una propuesta de solución de mejora continua de procesos, la cual permitió la agilización de las operaciones de negocio con respecto a las áreas administrativas: Compras, Almacén, Ventas y Distribución. El trabajo de investigación fue desarrollado siguiendo las pautas de la gestión por procesos, por lo que se utilizó la Metodología la Mejora Continua, la cual consta de cuatro fases: Identificación de procesos críticos, Objetivos y metas del rediseño de procesos, Innovación en el rediseño de procesos y Rediseño de procesos y diseño de nuevos procesos. La Investigación fue Aplicada, No Experimental - Descriptiva porque fue aquel tipo de estudio que persiguió medir el grado de relación existente entre dos o más conceptos o variables; fue Prospectiva porque fue un estudio longitudinal en el tiempo que se diseña y comienza a realizarse en el presente, pero los datos se analizaron transcurrido un determinado tiempo, en el futuro y fue Transversal porque fue un estudio que se realizó con los datos obtenidos en un momento puntual como el estudio de prevalencia. Entre los resultados obtenidos se tiene que: se realizó un diagnóstico actual de la empresa en estudio para hacer un estudio de sus generalidades y el análisis actual de sus procesos de negocio en la UEN Comercial, se propuso el rediseño de procesos de negocio de la empresa en estudio y se realizó un diagnóstico posterior de la empresa en estudio para percibir la mejora de procesos de negocio en la UEN Comercial.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessRediseño de procesos, Mejora continua, Gestión ComercialRediseño de procesos de negocio para agilizar la gestión comercial en la empresa Orbitum Net S.R.L. - Trujilloinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis