Arroyo Huamanchumo, Aurelio MercedesUbillús Guzmán, Alba RuthVasquez Miñano, Isela Yanina2017-11-082017-11-082017https://hdl.handle.net/20.500.14414/9098The present research aims to determine the influence of the application of Personalized Pedagogy to improve socialization in children of 3 years of the I.E. N ° 224- Indoamerica-Víctor Larco-Trujillo, in the year 2016" _x000D_ The research is applied, with quasi experimental design with experimental group and control group, with pretest and post test._x000D_ The experimental group consisted of 26 3-year-old children who were given training sessions based on Personalized Pedagogy in the facilities of the I.E No. 224 - Indoamerica._x000D_ The background to the research is presented. In order to do so, we reviewed the documents that support theoretical and empirical issues related to the topic. In order to support the study and the perspective of the problem, the research was framed in a series of conceptual frameworks and theories that led to the analysis of the data._x000D_ The results of the preliminary analysis show that children have difficulty in socializing with their peers. After the application of learning sessions based on the approaches of personalized pedagogy, it was possible that the children of the experimental group significantly improve their socialization process.La presente investigación tiene como propósito determinar la influencia de la aplicación de la Pedagogía Personalizada para mejorar la socialización en los niños de 3 años de la I.E. N° 224- Indoamerica-Victor Larco-Trujillo, en el año 2016”_x000D_ La investigación es aplicada, con diseño cuasi experimental con grupo experimental y grupo control, con pre test y post test._x000D_ El grupo experimental estuvo conformado por 26 niños de 3 años de edad a quienes se les aplico sesiones de aprendizaje basadas en la Pedagogía Personalizada en las instalaciones de la I.E N°224- Indoamerica._x000D_ Se exponen los antecedentes que sustentaron la investigación. Para ello se revisaron documentos que daban respaldo sobre algunos aspectos teóricos y empíricos relacionados al tema. Así mismo para sustentar el estudio y desde la perspectiva del problema planteado, la investigación se enmarcó en una serie de marcos conceptuales y teorías que condujeron al análisis de los datos._x000D_ Los resultados del pre test muestran que los niños tenían ciertas dificultades para socializar con sus coetáneos. Luego de la aplicación de sesiones de aprendizaje basadas en planteamientos de la pedagogía personalizada, se logró que los niños del grupo experimental mejoren de forma significativa su proceso de socialización.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessPedagogía Personalizada, Educación Inicial, Educación, Socialización infantilAplicación de la Pedagogía Personalizada para mejorar la Socialización en los niños de 3 años de la I.E. N° 224- Indoamérica-Victor Larco-Trujillo, en el año 2016info:eu-repo/semantics/bachelorThesis