Marquez Yauri, Heyner YulianoPairazamán Cancino, Lorie Marié6/8/2023 96/8/2023 92021https://hdl.handle.net/20.500.14414/17926The objective of research was to determinate the relationship between the 4”f” s of online marketing and the purchase decision process in the online boutiques in the millennial segmentation in the district of Trujillo, 2019, the problem was: What´s the relationship between the 4”f” s of online marketing and the purchase decision process in the online boutiques in the millennial segmentation in the district of Trujillo, 2019. To verify this, a hypothesis was planted: that there is a direct relationship between the 4”F’s of online marketing and the purchase decision process in the online boutiques in the millennial segmentation in the district of Trujillo, 2019. The research methods used in this thesis are the deductive-inductive and analytical method, the study population was 41'031 millennials between the ages of 18 to 24 years old and a sample of 381 young people who were surveyed, the main result was that the variables are positively related, the millennials make purchases through online web platforms due to the striking online marketing strategies used by boutiques as: offers, discounts, attractive designs, etc. Also the conclusion was that the variable the 4”f” s of online marketing is directly related to the variable purchase decision process, besides, the most considered criteria were quality and price.El objetivo de la investigación fue, determinar la relación entre las 4”f” s del marketing online y el proceso de decisión de compra en las boutiques online en el segmento millennials trujillanos,2019, formulándose como problema: ¿Cuál es la relación existente entre las 4”f” s del marketing online y el proceso de decisión de compra en las boutiques online en el segmento millennials en el distrito de Trujillo,2019?; para comprobar ello se planteó como hipótesis de que existe una relación directa entre las 4”f” s del marketing online y en el proceso de decisión de compra en las boutiques online en el segmento millennials en el distrito de Trujillo,2019. Utilizándose el diseño descriptivo y los métodos deductivo-inductivo y el analítico; con una población de estudio conformada por 41’031 millennials entre los 18-24 años, y una muestra de 381 jóvenes a quienes se les aplicó una encuesta, el resultado principal fue que las variables de estudio se encuentran relacionadas positivamente, los millennials realizan compras a través de las plataformas web online por las llamativas estrategias de marketing que las boutiques utilizan como: ofertas, descuentos, diseños atractivos, etc. Asimismo, la conclusión a la que se llegó fue que la variable las 4”f”s del marketing online se relaciona directamente con la variable proceso de decisión de compra, además los criterios más considerados fueron la calidad y el precio.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessMarketing onlineMillennialsDecisión de compra onlineLas 4”f”s del marketing online y el proceso de decisión de compra en boutiques online, segmento millennials Trujillo 2019info:eu-repo/semantics/bachelorThesis