Ramírez Carrión, Gabriela11/26/201911/26/20192019https://hdl.handle.net/20.500.14414/15202This present lesson plan has been designed for the students of the first grade of secondary level from "San Juan" high school with the main objective of providing the knowledge to improve the learning using gestures and body movements._x000D_ This lesson has been adapted for first grade "E" students, with the theme "A non common daily routine". The development of the plan of this lesson will be based on pedagogical, psychological and didactic theories._x000D_ In the psychological part is the Cognitive theory which explains how students use their previous knowledge to interact with the new knowledge and through this way the student can assimilate the new knowledge easily._x000D_ Furthermore, it has been applied a didactic support that addresses to use the target language in a real context, using the four skills listening, speaking, reading and writing to developing students’ communicative skills. Also, educational principles, techniques, and teaching aids have been applied to have a complete theoretical support. In the end, the conclusions of the topic were made._x000D_ Students will be able to talk as well as describe their daily routine and different parts of the day.El presente plan de estudio ha sido diseñado para los estudiantes del primer grado de nivel secundario de la Institución Educativa “San Juan” con el objetivo principal de proporcionar los conocimientos para mejorar el aprendizaje del inglés utilizando gestos y movimientos corporales._x000D_ Esta lección se ha adaptado a los estudiantes de primer grado “E”, con el tema “A non common daily routine”. El desarrollo del plan de esta lección se basará en teorías pedagógicas, psicológicas y didácticas._x000D_ En la parte psicológica está la teoría cognitiva, que explica cómo los estudiantes utilizan sus conocimientos previos para interactuar con los nuevos conocimientos y, de esta manera, los estudiantes pueden asimilar los nuevos conocimientos fácilmente._x000D_ Además, también se ha aplicado apoyo didáctico que se dirige al uso de la lengua meta en un contexto real, utilizando las cuatro habilidades de escuchar, hablar, leer y escribir para desarrollar las habilidades comunicativas de los estudiantes. Asimismo, se han aplicado principios educativos, técnicas y ayudas didácticas para tener un apoyo teórico completo. Al final, se realizaron las conclusiones del tema._x000D_ Los alumnos serán capaces de hablar, así como describir su rutina diaria y las diferentes partes del día.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessEducaciónIdiomasInglésComunicación oralExpresión corporalA non common daily routineinfo:eu-repo/semantics/other