Vasquez Alama, Irma Lucy4/18/20234/18/20232018https://hdl.handle.net/20.500.14414/16790This professional proficiency work focuses on the Technology Science area and Environment. Here students build scientific, critical and technological thinking, as well as the skills development that lead to questioning and investigating situations in the environment that can improve life quality. It includes strategies demonstration in the session learning called "Animals are useful and necessary". The fundamentals Science area, Technology are exposed highlighting its purpose. It presents a theoretical support accompanied by the pedagogical one that contains the psycho-pedagogical principles Ausubel, Vygotsky and Piaget pedagogical theories, pedagogical processes, average techniques and materials in the methodological process, as well as the procedures and evaluation instruments.Este trabajo de suficiencia profesional se centra en el área de Ciencia, Tecnología y Ambiente. Aquí los estudiantes construyen el pensamiento científico, crítico y tecnológico, así como el desarrollo de competencias que conducen a cuestionar e indagar situaciones del entorno que puedan mejorar la calidad de vida. Comprende la demostración de estrategias de la sesión de aprendizaje denominada “Los animales son útiles y necesarios”. se expone la fundamentación del área de Ciencia, Tecnología resaltando su finalidad. Presenta un sustento teórico acompañado del pedagógico que contiene los principios psicopedagógicos, Teorías pedagógicas de Ausubel, Vygotsky y Piaget, procesos pedagógicos, técnicas medios y materiales en el proceso metodológico, así como también los procedimientos e instrumentos de evaluación.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessEducaciónEducación primariaCienciaAnimalCalidad de vidaLos animales son útiles y necesariosinfo:eu-repo/semantics/other