Malaspina Huangal de Santa Cruz, Madeleine Aida2020-01-032020-01-032019https://hdl.handle.net/20.500.14414/15459This work called “We play to kill people” It is focused in the area of psychomotor skills for the boys and girls with 5-year-old, whose learning session design, theoretical support and pedagogical support are based on the different bibliographic references about the mentioned area and also in the documentation provided by the Ministry of Education and my pedagogical experience._x000D_ In the learning session the competition was. It develops autonomously through its motor skills, ability: They understand their bodies. performance: They recognize their bodies sensations and identifies their needs and changes in the state of their bodies, such as breathing and sweating. They recognize the parts of their bodies by relating to his actions and naming them spontaneously in different everyday situations._x000D_ They represent their bodies (or their partner) with their own way incorporating more details of the human figure and including some of their own characteristics (short, long, straight, curly hair, etc.). The purpose of this activity is that the children identify sensations, needs, changes in the state of their bodies, recognize the parts of their bodies, or their partner by naming them spontaneously in different actions._x000D_ The Psychomotricity helps the physical and psychological health of the child, because it is a technique that will help them to dominate their bodies movement in a healthy way, improving their relationship and communication with the world around them.El presente trabajo denominado “Jugamos al Mata Gente” está centrado en el área de psicomotricidad de niños y niñas de 5 años de edad, cuyo diseño de sesión de aprendizaje, sustento teórico y sustento pedagógico están basados en las distintas referencias bibliográficas acerca del área mencionada y también en la documentación proporcionada por el Ministerio de Educación y mi experiencia pedagógica._x000D_ En la sesión de aprendizaje la competencia fue. Se desenvuelve de manera autónoma a través de su motricidad, capacidad: Comprende su cuerpo desempeño: reconoce sus sensaciones corporales e identifica las necesidades y cambios en el estado de su cuerpo, como la respiración y sudoración. Reconoce las partes de su cuerpo al relacionarse con sus acciones y nombrarlas espontáneamente en diferentes situaciones cotidianas._x000D_ Representa su cuerpo (o el del otro) a su manera incorporando más detalles de la figura humana e incluyendo algunas características propias (cabello corto, largo, lacio, rizado, etc.) El propósito de esa actividad es que los niños y niñas identifiquen sensaciones, necesidades, cambios en el estado de su cuerpo, reconozca las partes de su cuerpo, o el del otro nombrándolas espontáneamente en diversas acciones._x000D_ La psicomotricidad favorece a la salud física y psíquica del niño, porque se trata de una técnica que le ayudara a dominar de una forma sana su movimiento corporal, mejorando su relación y comunicación con el mundo que le rodea.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessEducaciónEducación inicialJuegoDibujoAnatomía humanaJugamos al mata genteinfo:eu-repo/semantics/other