Miranda Robles, JuanArmas Aguilar, Mauro César2016-10-042016-10-042014https://hdl.handle.net/20.500.14414/2892It is important for companies to establish an organizational culture that fosters social responsibility in its organic components. This means that companies must lay down parameters in their processes, which should be guided by the leadership of the holder or managers. A management tool that facilitates this condition, it is a management model in which there is a constant balance between the objectives, goals and business continuity, but also its benefits generate a socially responsible company. Certainly the holders of the company are most interested in generating profits, but these should be shared with the company, and for this there must be involvement by all Stakeholders (customers, landowners, public authorities, local community, employees, suppliers, etc.). To implement a model of a Integral Management, it is necessary a Plan that make one´s way according it is required, and in this sense involves the management, and partners who working in the Administrative and Operational units of the company. This research addresses it is about the needy, the consent, the stages, the implementation, the monitoring and assessment of a Management Model to be effective for the Pharmacies Sofia Bethlehem EIRL company and this is possible, to generate responsibility social corporative in itself.Es importante que las empresas establezcan una cultura organizacional que fomente la responsabilidad social en todos sus componentes orgánicos. Esto implica que las empresas deben establecer parámetros en sus procesos, los cuales deben estar guiados por el liderazgo del titular o gestores. Una herramienta de gestión que facilita esta condición, es un modelo de gestión en el que exista un equilibrio permanente entre los objetivos, metas y continuidad del negocio, pero que además sus beneficios generen una empresa socialmente responsable. Ciertamente el o los titulares de la empresa son los más interesados en que genere beneficios, pero estos deben ser compartidos con la sociedad, y para esto debe haber un involucramiento por todas las Partes interesadas (clientes, propietarios, autoridades públicas, comunidad local, empleados, proveedores, etc.). Para la implementación de un modelo de Gestión Integral se requiere un Plan estratégico que direccione la implementación paso a paso, y en este sentido involucre tanto a la Gerencia, como a los colaboradores que laboran en las unidades Administrativas y Operativas de la empresa. El presente trabajo de investigación trata sobre la necesidad, la aprobación, las fases, la implantación, el monitoreo y la evaluación de un Modelo de Gestión que resulte efectivo para la empresa Farmacias Sofía Belén E.I.R.L. y que este tienda a generar responsabilidad social corporativa en la misma.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessResponsabilidad social corporativaModelo de gestion empresarialPlan estrategicoImplementación de un modelo gestión empresarial efectivo para contribuir con la Responsabilidad Social Corporativa de la Empresa Farmacias Sofía Belén E.I.R.L. del distrito de Chao.info:eu-repo/semantics/bachelorThesis