Cabrera Ortiz, Daysi Lourdes5/8/2023 85/8/2023 82020https://hdl.handle.net/20.500.14414/17334The session entitled "Let's get together to solve" is designed for the second grade of Primary Education, and was developed in the area of Mathematics taking into account the problemsolving approach. In the first part, it is oriented to class planning, considering the performance to be evaluated, the learning evidence and the evaluation instrument to be used. Likewise, to the didactic sequence that is applied in the area of Mathematics, which allows students to develop skills as well as combine skills. In the second part, the theoretical support is developed where the conceptual definitions of the main variables of the subject to be discussed are exposed, in order to explain what is presented in the present work in a simple way and with a base that supports it. Finally, the third part is dedicated to pedagogical support, the foundation of the Mathematics Area according to the new curricular framework, considering the graduation profile that the student must reach when completing the Regular Basic Education and the approaches that guide the Area in question. In addition to the pedagogical and didactic processes of the area and the evaluation techniques and instruments.La sesión titulada “Juntamos para resolver” está diseñada para el segundo grado de Educación Primaria, y fue desarrollada en el área de Matemática teniendo en cuenta el enfoque de Resolución de problemas. En la primera parte, está orientada a la planificación de la clase, considerando el desempeño a evaluar, la evidencia de aprendizaje y el instrumento de evaluación que se va a utilizar. Asimismo, a la secuencia didáctica que se aplica en el área de Matemática, lo que permite a los estudiantes desarrollar competencias como también combinar capacidades. En la segunda parte se desarrolla el sustento teórico donde se expone las definiciones conceptuales de las principales variables del tema a tratar, con la finalidad de explicar lo expuesto en el presente trabajo de forma sencilla y con una base que lo respalde. Finalmente, la tercera parte está dedicada al sustento pedagógico, la fundamentación del Área de Matemática de acuerdo al nuevo marco curricular, considerando el perfil de egreso que debe alcanzar el estudiante al culminar la Educación Básica Regular y los enfoques que orientan al Área en mención. Además de los procesos pedagógicos y didácticos del área y las técnicas e instrumentos de evaluación.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessEducaciónEducación primariaMatemáticasAritméticaJuntamos para resolverinfo:eu-repo/semantics/other