Zegarra Quiroz, Dina Sonia09/26/201909/26/20192018https://hdl.handle.net/20.500.14414/14051The work of professional sufficiency was entitled "Will and motivation"; Our development of the learning session has been based on bibliographic references and other sources of consultation, as well as the application of knowledge acquired during the academic years of my training and according to the work done during the last years. Whose conclusions indicate that: the will has a double and reciprocal concept is that desire that guides human behavior as well as the motivation that impels the fulfillment of desires, it needs to be educated, oriented, because it is not done, but will leave practically and growing, becoming a training base in concrete actions._x000D_ A healthy will leads us to have firmness in the challenges, solidity in the objectives and encouragement in the face of difficulties. Motivation is an internal state that activates, directs and maintains behavior to satisfy a need, creating or increasing with the necessary impulse to put that medium or that action into action, or to stop doing so in it, internal events influence and the environmental events of the individual. The competition faced in this class corresponds to "Build your identity"._x000D_ Students must discover the changes of their stage of development and assess their personal and cultural characteristics. The didactic processes allow to better organize the students' learning, synthesizing their knowledge. The activities allow enriching attitudes of fraternity and fellowship with each other. To have coherence of each strategy by areas, due to the knowledge they are constructed from diverse criteriaEl trabajo de suficiencia profesional tuvo como ti?tulo �Voluntad y motivaci�n�; cuyo desarrollo de la sesi�n de aprendizaje ha sido basado en referencias bibliogr�ficas y otras fuentes de consulta, as� como aplicaci�n de conocimientos adquiridos durante los a�os acad�micos de mi formaci�n y de acuerdo al trabajo realizado durante los �ltimos a�os. Cuyas conclusiones indican que: la voluntad tiene un concepto doble e reciproco es aquel deseo que gu�a la conducta humana as� mismo es la motivaci�n que impele a cumplir los deseos, necesitando ser educada , formada , orientada porque no hace ya hecha , sino que se ir� desarrollando y creciendo , haci�ndose fuerte a base de entrenamiento en acciones concretas ._x000D_ Una voluntad sana nos lleva a tener firmeza en los prop�sitos, solidez en los objetivos y animo frente a las dificultades. La motivaci�n es un estado interno que activa, dirige y mantiene la conducta para satisfacer una necesidad, creando o aumentando con ello el impulso necesario para que ponga en obra ese medio o esa acci�n, o bien para que deje de hacerlo en ella influyen los eventos internos y los eventos ambientales del individuo. La competencia que se desarroll� en la presente clase corresponde a �Construye su identidad�._x000D_ Los estudiantes deben descubrir los cambios propios de su etapa de desarrollo y valorar sus caracter�sticas personales y culturales. Los procesos did�cticos permiten organizar mejor los aprendizajes de los estudiantes, sintetizando sus conocimientos .Las actividades permiten enriquecer actitudes de fraternidad y compa�erismo entre s�. Tener coherencia de cada estrategia por �reas, debido que los conocimientos se construyen desde diversos criteriosspainfo:eu-repo/semantics/openAccessEducaci�nPsicolog�aVoluntadAdolescenciaMotivaci�nMotivaci�n y voluntadinfo:eu-repo/semantics/other