Jiménez Rodríguez, María ElenaAlvinagorta Caceres, Ibis Nilda2023-05-112023-05-112021https://hdl.handle.net/20.500.14414/17413The objective of this paper is to reflect Reflections on the practice of psychomotor skills in _x000D_ 5-year-old boys and girls, as well as play as an essential methodological strategy, based on _x000D_ the professional experience developed in the Initial Educational Institution No. 1634._x000D_ These reflections allow us to conclude that psychomotricity, in childhood, affects the _x000D_ development of children’s physical and mental structures, allowing them to control their _x000D_ body movements in a healthy way, improving their personal development and their _x000D_ interaction with the world around them. _x000D_ Likewise, play is a strategy for the integral development of the child that provides security _x000D_ in the development of their conceptual, psychic, social and spiritual structures, allowing _x000D_ them to express their emotions and feelings in their school and home.El objetivo del presente trabajo es reflexionar Reflexiones sobre la práctica de la _x000D_ psicomotricidad en niños y niñas de 5 años, así como el juego como estrategia metodológica _x000D_ esencial, a partir de la experiencia profesional dearrollada en la Institución Educativa Inicial _x000D_ Nro. 1634. _x000D_ Estas reflexiones nos permiten concluir que la psicomotricidad, en la edad infantil, incide en _x000D_ el desarrollo de las estructuras físicas y psíquicas de los/as niños/as, permitiéndoles controlar _x000D_ de una forma sana sus movimientos corporales, mejorando su desarrollo personal y su _x000D_ interacción con el mundo que le rodea._x000D_ Asimismo, el juego es una estrategia para el desarrollo integral del/a niño/a que le _x000D_ proporciona seguridad en el desarrollo de sus estructuras conceptuales, psíquicas, sociales y _x000D_ espirituales permitiéndoles expresar sus emociones y sentimientos en su escuela y hogar.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessPsicomotricidadEstrategiaEducación inicialDidácticaReflexiones sobre la Práctica de la Psicomotricidad en Niños y Niñas de 5 Añosinfo:eu-repo/semantics/other