Quipuscoa Silvestre, ManuelRuiz Rojas, Lesly SharolTorres Villena, Lesly Gianelly5/29/20235/29/20232021https://hdl.handle.net/20.500.14414/17729This research aimed to determine the effectiveness of the fantastic binomial strategy in the production of short stories in students of V cycle of the educational institution No. 1291 "Father Miguel Marina" of Lima – 2020. The type of research was quantitative with quasi-experimental design with pre and postest. The exhibition consisted of 49 students who belonged to the experimental group and 17 students, to the control group. To measure the dependent variable, an Evaluation Rubric was applied, which allowed to evaluate the three dimensions of our variable story production. Learning sessions were also applied to the experimental group, resulting in a positive result, as students raised their level of story production. The above-mentioned null hypothesis was rejected and the research hypothesis was accepted which meant that the application of the fantastic binomial strategy is effective in improving story production. To check the effectiveness of the method, the Mann-Whitney U statistical test was performed using which the p-value was found at 0.000 < 0.05. So it was concluded that the implementation of the fantastic binomial strategy is effective in producing short stories in students of V primary education cycle.La presente investigación tuvo como objetivo determinar la eficacia de la estrategia binomio fantástico en la producción de cuentos en estudiantes de V ciclo de la institución educativa Nº 1291 “Padre Miguel Marina” de Lima – 2020. El tipo de investigación fue cuantitativa con diseño cuasiexperimental con pre y postest. La muestra estuvo conformada por 49 estudiantes que pertenecieron al grupo experimental y 17 estudiantes, al grupo control. Para medir la variable dependiente se aplicó una Rúbrica de evaluación, la cual permitió evaluar las tres dimensiones de nuestra variable producción de cuentos. Asimismo, se aplicaron sesiones de aprendizaje al grupo experimental, obteniéndose un resultado positivo, pues los estudiantes elevaron su nivel de producción de cuentos. Por lo antes mencionado se rechazó la hipótesis nula y se aceptó la hipótesis de investigación que refería que la aplicación de la estrategia binomio fantástico era eficaz en la mejora de la producción de cuentos. Para comprobar la eficacia del método se realizó la prueba estadística U de Mann-Whitney mediante la cual se encontró el valor p = 0.000 < 0.05. Por lo que se concluyó que la aplicación de la estrategia binomio fantástico es eficaz en la producción de cuentos en estudiantes de V ciclo de educación primaria.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessEducaciónEducación primariaComunicaciónRedacciónCuentoEficacia de la estrategia binomio fantástico en la producción de cuentos en estudiantes de una institución educativa de Lima – 2020info:eu-repo/semantics/bachelorThesis