Publication: Gestión de reposición de agente de seguridad para mejorar la capacidad de atención en GEN SAC, Trujillo - 2022
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Date
2023
Authors
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Publisher
Universidad Nacional de Trujillo
Abstract
La investigación tuvo por objetivo general determinar si la gestión de reposición de agente de seguridad mejora la capacidad de atención en GEN SAC, Trujillo – 2022. El estudio fue de tipo aplicada, enfoque cuantitativo y diseño pre-experimental ya que se realizó un pre-test y un post-test. La población de la investigación fueron 200 clientes de la empresa GEN SAC y la muestra fue de 132 clientes. La técnica fue la encuesta y el análisis documental. Los resultados indican que las principales causas que originan el problema son: la no cobertura de puestos, la demora en la reposición de vigilantes, el servicio deficiente y la alta rotación de personal. El nivel de la capacidad de atención pre implementación es regular. El nivel de la capacidad de atención post implementación es bueno. Como conclusión principal se tiene que el nivel de la capacidad de atención pre implementación fue regular (46.97%) y post implementación el nivel fue bueno (47.73%); lo que nos indica que la implementación de la gestión de reposición mejoró la capacidad de atención en GEN SAC, Trujillo – 2022. Aceptando la hipótesis de estudio.
ABSTRACT The general objective of the research was to determine if the security agent replacement management improves the attention capacity at GEN SAC, Trujillo -2022. The study was of an applied type, quantitative approach and pre-experimental design since a pre-experimental design was carried out. test and a post-test. The research population was 200 clients of the company GEN SAC and the sample was 132 clients. The technique was the survey and documentary analysis. The results indicate that the main causes of the problem are: non-coverage of positions, delay in the replacement of guards, poor service and high staff turnover. The level of pre- implementation attention capacity is regular. The level of post-implementation care capacity is good. The main conclusion is that the level of attention capacity pre-implementation was regular (46.97%) and post-implementation the level was good (47.73%); which indicates that the implementation of replacement management improved the attention capacity at GEN SAC, Trujillo – 2022. Accepting the study hypothesis.
ABSTRACT The general objective of the research was to determine if the security agent replacement management improves the attention capacity at GEN SAC, Trujillo -2022. The study was of an applied type, quantitative approach and pre-experimental design since a pre-experimental design was carried out. test and a post-test. The research population was 200 clients of the company GEN SAC and the sample was 132 clients. The technique was the survey and documentary analysis. The results indicate that the main causes of the problem are: non-coverage of positions, delay in the replacement of guards, poor service and high staff turnover. The level of pre- implementation attention capacity is regular. The level of post-implementation care capacity is good. The main conclusion is that the level of attention capacity pre-implementation was regular (46.97%) and post-implementation the level was good (47.73%); which indicates that the implementation of replacement management improved the attention capacity at GEN SAC, Trujillo – 2022. Accepting the study hypothesis.
Description
Keywords
Gestión de reposición , Agentes de seguridad, Atención al cliente