Publication: Diseño de marca y su relación con el posicionamiento del laboratorio clínico Cosmos Servicios y Comercialización E.I.R.L. – Chepén 2022
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Date
2023
Authors
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Publisher
Universidad Nacional de Trujillo
Abstract
El objetivo general del presente estudio fue Determinar la relación entre el diseño de marca y el posicionamiento del Laboratorio Clínico Cosmos Servicios y Comercialización E.I.R.L. – Chepén 2022 La metodología empleada fue de tipo aplicada, de nivel correlacional, con enfoque cuantitativo, de diseño no experimental y de corte transversal. La población estuvo conformada por 652 clientes, con a una muestra de 242 clientes, mediante un muestreo probabilístico. Se utilizó la técnica de encuesta y como instrumento el cuestionario conformado por preguntas en la escala Likert, dicha encuesta sirvió para poder recolectar datos de ambas variables y poder determinar el grado de correlación que poseen ambas variables, se llegó a concluir que existe una correlación positiva media según coeficiente de correlación Rho de Spearman (0.610) entre las variables “diseño de marca” y “posicionamiento” del Laboratorio Clínico Cosmos Servicios y Comercialización E.I.R.L. de Chepén, 2022.
ABSTRACT The general objective of this study was to determine the relationship between Brand design and positioning of Laboratorio Clínico Cosmos Servicios y Comercialización E.I.R.L.- Chepén 2022 The methodology used was applied, correlational, quantitative, non-experimental and cross-sectional. The population consisted of 652 clients, with a sample of 242 clients, by means of a probabilistic sampling. The survey technique was used and as an instrument the questionnaire made up of questions on the Likert scale, the survey was used to collect data on both variables and to determine the degree of correlation that both variables have, it was concluded that there is a positive correlation according to Spearman's Rho correlation coefficient (0.610) between the variables "brand design" and "positioning" of Laboratorio Clínico Cosmos Servicios y Comercialización E.I.R.L. of Chepén, 2022.
ABSTRACT The general objective of this study was to determine the relationship between Brand design and positioning of Laboratorio Clínico Cosmos Servicios y Comercialización E.I.R.L.- Chepén 2022 The methodology used was applied, correlational, quantitative, non-experimental and cross-sectional. The population consisted of 652 clients, with a sample of 242 clients, by means of a probabilistic sampling. The survey technique was used and as an instrument the questionnaire made up of questions on the Likert scale, the survey was used to collect data on both variables and to determine the degree of correlation that both variables have, it was concluded that there is a positive correlation according to Spearman's Rho correlation coefficient (0.610) between the variables "brand design" and "positioning" of Laboratorio Clínico Cosmos Servicios y Comercialización E.I.R.L. of Chepén, 2022.
Description
Keywords
Diseño de marca, Posicionamiento, Laboratorio clínico